Veel ondernemers lopen niet warm voor de AVG. De vaak gehoorde klacht is dat de AVG de kansen en de vrijheid van handel drijven beperkt. Dat het alleen maar verplichtingen en administratieve rompslomp oplevert. Geen wonder dat jouw hart hiervan niet sneller gaat kloppen. Geldt de AVG altijd? Nee, de AVG geldt niet als je anonieme gegevens verwerkt. Maar in het bedrijfsleven is dat redelijk last. Dus je blijft wijselijke wijs uit de buurt van de AVG.
En dan op een dag gebeurt het. Je hebt die ene mooie opdracht van die lang beminde klant eindelijk binnen gehaald. Je bent zo blij. De toekomst lacht je vrolijk tegemoet. Die speciale klant waar je zo naar verlangde! Vandaag is het gelukt! Een nieuwe liefde. Eindelijk…je hart gaat er sneller van kloppen!
Er is alleen nog één klein dingetje. De klant vraagt of je nog even kunt zeggen hoe jij omgaat met de vertrouwelijke gegevens die de klant met jou deelt? Want jij mag jouw dienst leveren maar je krijgt daardoor wel inzage in de persoonsgegevens van die klant en wellicht ook in de gegevens van zijn klanten, patiënten of cliënten.
Wat doe je? Je stamelt iets over “we hebben alles goed beveiligd”. Maar meer dan dat komt niet over jouw lippen. Raak je de nieuwe liefde meteen kwijt??? Die ouwe Valentijn heeft het destijds slimmer aangepakt. Hij werkte anoniem…. Dat gaat nu niet lukken.
Wil jij een nieuwe liefde in jouw klantenkring aan je binden, zorg dat je de grondbeginselen van de AVG omarmd hebt. Dan verandert jouw relatie met de AVG van ‘haat’ naar ‘liefde’.
Hoe? Een eenvoudig stappenplan. Ik vertel er in mijn volgende blog meer over. Voor nu: Happy Valentine! ❤️❤️